Kära Connectors,
Vi arbetar hårt med att uppgradera våra kunder till Mercell Bidding från en tidigare plattform. Vi har tagit fram en översikt över vanliga frågor om Mercell Bidding för att göra information om den nya plattformen lättillgänglig.
Om du har fler frågor uppmuntrar vi dig att ställa dem i kommentarsfältet!
- Kommer mina profiler automatiskt att överföras till Mercell Bidding?
Ja, profilerna överförs automatiskt till Mercell Bidding vid uppgraderingen. Era profiler kommer att finnas kvar så ni får precis som tidigare meddelanden om alla relevanta upphandlingar.
- Kommer jag fortsätta få e-postaviseringar direkt till min inkorg?
Ja, du kommer fortsatt att få e-postaviseringar direkt till din inkorg, nu med Mercell Bidding som avsändare.
- Hur loggar jag in på Mercell Bidding?
För att logga på Mercell Bidding använder du samma inloggningsuppgifter som till MyMercell. Här hittar du inloggningssidan till Mercell Bidding.
- Varför uppgraderas vi till Mercell Bidding?
Mercell Bidding bygger på den senaste tekniken för bättre skalbarhet, säkerhet och tillförlitlighet. Det gör att vi snabbare kan utveckla nya funktioner för att uppfylla era nuvarande och framtida behov. Det här är det första steg vi tar för att erbjuda en mer effektiv och enhetlig upplevelse inom offentlig sektor.
- Vilka är fördelarna med att uppgradera till Mercell Bidding?
Mercell Bidding förbättrar användarupplevelsen med sitt intuitiva gränssnitt, ni kan specialanpassa aviseringar och själva använda olika verktyg. Tack vare den förbättrade AI-matchningsfunktionen och ett obegränsat antal anpassningsbara bevakningsprofiler blir sökningarna ännu mer exakta. Det kommande programmet Bid Excellence innehåller certifieringar, instruktioner och resurser som hjälper er lyckas med era upphandlingar. Senare uppdateringar kommer att innebära mer avancerad AI och analyser som ytterligare förenklar er försäljning mot offentlig sektor.
- Kommer jag fortfarande ha tillgång till MyMercell efter uppgraderingen?
Efter uppgraderingen har ni tillgång till vissa delar av MyMercell, inklusive de funktioner som är tillgängliga för gästanvändare. Alla funktioner som är kopplade till ert betalda abonnemang, exempelvis upphandlingsbevakning, kommer dock att flyttas till Mercell Bidding.
- Hur skickar vi in anbud framöver?
Ni skickar in anbud på samma sätt som ni gjort tidigare. Varje affärsmöjlighet som ni hittar via Mercell Bidding leder er direkt vidare till källdokumenten där ni kan lämna era anbud.
- Var kan jag hitta, skapa och redigera bevakningsprofiler?
All information om hur man skapar, redigerar eller raderar bevakningsprofiler finns i
- vår kunskapsdatabas
- eller så kan ni genomföra vår introduktionskurs.
- Hur många profiler ingår mitt abonnemang?
Alla som har en licens kan själva skapa och hantera ett obegränsat antal profiler. Se fråga 10 för fler detaljer om hur man skapar, redigerar och raderar bevakningsprofiler.
- Var kan jag redigera information om min organisation samt hantera abonnemang och användare i Mercell Bidding?
Du hittar all information om hur man redigerar information om er organisation och hanterar abonnemang och användare
- i vår kunskapsdatabas
- i våra interaktiva introduktionskurser
- Var hittar jag tilldelade kontrakt i Mercell Bidding?
Du hittar dem via funktionen "explore". I den här artikeln finns mer information