Kära Connectors,
Vi arbetar för fullt med att uppgradera våra kunder till Mercell Bidding från en tidigare plattform. I samband med detta har vi sammanställt en översikt över vanliga frågor om Mercell Bidding för att göra information om den nya plattformen lättillgänglig.
Har du fler frågor uppmanar vi dig att ställa dem i kommentarfältet!
- Kommer mina profiler automatiskt att överföras till Mercell Bidding?
Ja, dina profiler kommer automatiskt att överföras till Mercell Bidding vid uppgraderingen. Dina profiler förblir oförändrade, så du kommer att fortsätta få alla relevanta upphandlingsaviseringar precis som tidigare.
- Kommer jag att fortsätta få e-postaviseringar direkt till min inkorg?
Ja, du kommer att fortsätta få e-postaviseringar direkt till din inkorg, nu från Mercell Bidding. Observera att avsändaren kommer att vara: Mercell Tender Discovery (tenderdiscovery@mercell.com). Det första e-postmeddelandet du får efter migreringen är längre eftersom det listar pågående upphandlingar som fortfarande matchar din profil. Detta säkerställer att inget missas under övergången och hjälper dig att börja spåra relevanta möjligheter på den nya plattformen. Framöver kommer e-postmeddelanden endast att inkludera nyligen publicerade upphandlingar som matchar din profil.
- Hur loggar jag in på Mercell Bidding?
På migreringsdagen får du ett e-postmeddelande med dina nya inloggningsuppgifter och en länk för att återställa ditt lösenord. Det temporära lösenordet är giltigt i 2 veckor, så se till att logga in och uppdatera det inom den tiden. Använd denna länk för att komma åt inloggningssidan för Mercell Bidding.Om du stöter på problem, börja med att återställa ditt lösenord. För en steg-för-steg-guide, följ denna instruktion om hur du återställer ditt lösenord. Om problemen kvarstår, tveka inte att kontakta vårt supportteam för vidare hjälp.
- Varför uppgraderas vi till Mercell Bidding?
Mercell Bidding använder den senaste teknologin för förbättrad skalbarhet, säkerhet och tillförlitlighet. Det möjliggör snabbare utveckling av nya funktioner för att möta dina nuvarande och framtida behov och markerar det första steget för oss att erbjuda dig en mer effektiv och enhetlig anbudsupplevelse.
- Vilka är fördelarna med att uppgradera till Mercell Bidding?
Mercell Bidding erbjuder en förbättrad användarupplevelse med ett modernt gränssnitt, smartare aviseringar och lättanvända självbetjäningstjänster. Du får obegränsade bevakningsprofiler och tillgång till den nya AI drivna profilbyggaren för att optimera dina bevakningsprofiler. Det kommande Bid Excellence-programmet kommer att erbjuda utbildning, certifieringar och användbara resurser. Fler AI- och analysfunktioner är på väg för att ytterligare effektivisera anbudsprocessen.
- Hur kommer jag att lämna anbud framöver?
Du kommer att lämna anbud på samma sätt som tidigare. Varje möjlighet i Mercell Bidding kommer sömlöst att leda dig till källdokumenten där du kan lämna ditt anbud, till exempel i TendSign.
- Finns det några förändringar i mina bevakningsmejl?
Du kommer att fortsätta få dagliga e-postaviseringar på morgonen med upphandlingsmatchningar relevanta för din profil. Dessa kommer nu från Mercell Bidding istället för Opic, och layouten har uppdaterats för att ge en tydligare och mer effektiv översikt över dina möjligheter. Varje e-postmeddelande inkluderar upp till 100 matchningar. Om det finns fler, kommer du att dirigeras till sidan "Mina bevakningar" i Mercell Bidding, där du kan komma åt alla dina matchningar – aktuella och historiska – med sök- och filtreringsalternativ. Du kan lära dig mer om "Mina bevakningar" här.
- Var kan jag hitta, skapa eller redigera bevakningsprofiler?
Du hittar all information om hur du skapar, redigerar eller raderar bevakningsprofiler i vår kunskapsbas eller genom att använda vår introduktionskurs.
- Hur många profiler kan jag skapa som en del av mitt abonnemang?
Varje licens har ett obegränsat antal profiler som de kan skapa och hantera på egen hand.
- Var kan jag redigera min organisations information, hantera abonnemang och se över användare i Mercell Bidding?
Du hittar all information om hur du redigerar din organisations information, hanterar abonnemang och användare i vår kunskapsbas. Använd våra interaktiva introduktionskurser.
- Vilka AI-funktioner är för närvarande tillgängliga i Mercell Bidding?
Mercell Bidding erbjuder flera AI-drivna funktioner utformade för att förbättra dina offentliga affärer:
- AI Better Matching: Denna funktion går bortom traditionella nyckelordssökningar genom att analysera din affärsprofil för att leverera mer relevanta upphandlingsmöjligheter, vilket minskar risken att missa viktiga kontrakt.
- AI Tender Summarisation: Komplexa och långa upphandlingsdokument kondenseras till tydliga, koncisa sammanfattningar, vilket gör att du snabbt kan bedöma relevansen av möjligheter och fatta informerade beslut snabbare.
- AI Profile Enhancer: Detta verktyg hjälper till att optimera dina bevakningsprofiler genom att föreslå relevanta nyckelord och CPV-koder, vilket säkerställer att du får de mest relevanta upphandlingsaviseringarna.
- Vilket introduktionsmaterial är tillgängligt för mig efter uppgraderingen?
Du kommer att få tillgång till vår omfattande kunskapsbas inklusive:
- Supportartiklar
- Djupgående, interaktiva lärandekurser tillgängliga genom Mercell Academy
- Du kommer att vara en del av en e-postintroduktionsresa där vi varje vecka delar tips och tricks med dig och säkerställer att du har allt stöd du behöver för att komma igång