Skip to main content
F.A.Q.

Ofte stilte spørsmål om Mercell Bidding for tidligere Opic-brukere

• May 23, 2025
  • 0 replies
  • 13 views

Kjære Connectors,

Vi er hardt i gang med å oppgradere våre kunder til Mercell Bidding fra Opic. I den anledning har vi gjort klar en oversikt over ofte stilte spørsmål om Mercell Bidding for å gjøre informasjon om den nye plattformen lett tilgjenglig hvis du gjør overgangen fra Opic.

Har du flere spørsmål oppfordrer vi deg til å stille dem i kommentarfeltet!

1. Blir mine profiler automatisk overført til Mercell Bidding?

Ja, profilene dine blir automatisk overført til Mercell Bidding under oppgraderingen. Din(e) profil(er) vil forbli som de er, slik at du vil fortsette å motta alle relevante anbudsvarsler som før. 

1. Vil jeg fortsette å motta e-postvarsler direkte i innboksen min?

Ja, du vil fortsette å motta e-postvarsler direkte i innboksen din, nå fra Mercell Bidding. Vær oppmerksom på at avsenderen vil vises som: Mercell Tender Discovery (tenderdiscovery@mercell.com). Den første e-posten du mottok etter migreringen er lengre fordi den viser pågående anbud som fortsatt samsvarer med profilen din. Dette sikrer at ingenting ble oversett under overgangen, og hjelper deg med å begynne å spore relevante muligheter på den nye plattformen. Fremover vil e-poster kun inneholde nylig publiserte anbud som samsvarer med profilen din.

1. Hvordan logger jeg inn på Mercell Bidding?

Når du migrerer vil du motta en e-post med dine nye påloggingsdetaljer og en lenke for å tilbakestille passordet ditt. Det midlertidige passordet er gyldig i 2 uker, så sørg for å logge inn og oppdater det innen den tid. Bruk denne lenken til påloggingssiden for Mercell Bidding. Hvis du opplever problemer, start med å tilbakestille passordet ditt. For trinnvis veiledning, følg denne guiden for hvordan du tilbakestiller passordet ditt. Hvis du fortsatt møter på problemer, vennligst kontakt vårt supportteam for hjelp.

1. Hvorfor blir jeg oppgradert til Mercell Bidding?

Mercell Bidding bruker den nyeste teknologien for forbedret skalerbarhet, sikkerhet og pålitelighet. Det muliggjør raskere utvikling av nye funksjoner for å møte nåværende og fremtidige behov, og markerer det første steget for oss å gi deg en mer effektiv og helhetlig anbudsopplevelse. 

1. Hva er fordelene med å oppgradere til Mercell Bidding?

Mercell Bidding tilbyr en forbedret brukeropplevelse med et moderne grensesnitt, smartere varsler og brukervennlige selvbetjeningsverktøy. Du får ubegrenset antall overvåkingsprofiler og tilgang til den nye KI-profilforsterkeren for å optimalisere oppsettet ditt. Det kommende Bid Excellence-programmet vil tilby opplæring, sertifiseringer og nyttige ressurser. Flere KI- og analysefunksjoner er på vei for å effektivisere tilbudsgivningen ytterligere.

1. Hvordan vil jeg levere anbud fremover?

Du vil levere anbud på samme måte som du har gjort tidligere. Hver mulighet i Mercell Bidding vil lede deg til kildedokumentet/dokumentene der du vil kunne sende inn anbudet ditt, f.eks. i TendSign.

1. Er det noen endringer i min overvåkings-E-post?

Du vil fortsette å motta daglige e-postvarsler om morgenen med anbud som samsvarer med profilen din. Disse vil nå komme fra Mercell Bidding i stedet for Opic, og oppsettet er oppdatert for å gi en klarere og mer effektiv oversikt over dine muligheter.

Hver e-post inkluderer opptil 100 treff. Hvis det er flere, vil du bli henvist til siden "Mine treff" i Mercell Bidding, hvor du kan få tilgang til alle dine treff – nåværende og historiske – med søk- og filteralternativer. Du kan lære mer om "Mine treff" her.

1. Hvor kan jeg finne, opprette eller redigere overvåkingsprofiler?

Du finner all informasjon om hvordan du oppretter, redigerer eller sletter overvåkingsprofiler i vår kunnskapsbase eller ved å bruke vårt opplæringskurs.

1. Hvor mange profiler kan jeg opprette som en del av mitt abonnement?

Hver lisens har et ubegrenset antall profiler som de kan opprette og administrere på egen hånd.

1. Hvor kan jeg redigere min organisasjons informasjon, administrere abonnementer og overvåke brukere i Mercell Bidding?

Du finner all informasjon om hvordan du redigerer din organisasjons informasjon, administrerer abonnementer og brukere i vår kunnskapsbase og ved å bruke våre interaktive opplæringskurs.

1. Hvilke KI-funksjoner er for øyeblikket tilgjengelige i Mercell Bidding?

Mercell Bidding tilbyr flere KI-drevne funksjoner designet for å forbedre din tilbudsopplevelse:

• AI Better Matching: Denne funksjonen går utover tradisjonelle søkeordssøk ved å analysere din bedriftsprofil for å levere mer relevante anbudsmuligheter, noe som reduserer risikoen for å gå glipp av viktige kontrakter.
  • AI Tender Summarisation: Komplekse og lange anbudsdokumenter blir kondensert til klare, konsise sammendrag, slik at du raskt kan vurdere relevansen av muligheter og ta informerte beslutninger raskere.
  • AI Profile Enhancer: Dette verktøyet hjelper til med å optimalisere dine overvåkingsprofiler ved å foreslå relevante søkeord og CPV-koder, og sikrer at du mottar de mest relevante anbudsbekjentgjørelsene.
  1. Hvilket opplæringsmateriell er tilgjengelig for meg etter oppgraderingen?

Du vil få tilgang til vår omfattende kunnskapsbase, inkludert støtteartikler og dyptgående, interaktive læringskurs tilgjengelig via Mercell Academy. Du vil bli en del av en e-postbasert opplæringsreise der vi vil dele tips og triks med deg hver uke og sikre at du har all den støtten du trenger for å komme i gang.